Kokoreç: İstanbul’un Sokak Lezzetleri


İstanbul'un sokak lezzetleri kokoreç
Bu blog yazımızın konusu “kokoreç!”

Kokoreç mi? Ayyy iğraanç diyenler varsa hemen ayrılsın!


Başlangıçta belki burun kıvıranlar olsa da kokoreç zamanla alışacağınız ve seveceğiniz bir İstanbul lezzetidir. İstanbul lezzetidir diyorum çünkü Blogger Bolat insanı olarak İstanbul’a gelene kadar kokoreç yememiştim. Kokoreç bir Arnavut yemeğidir. Yunanistan’da yaşayan Arnavut kökenliler tarafından İstanbul’a getirilmiştir. Sakatat seven biri olarak kokoreç’i de çok sevdim.

Kokoreç Kelimesinin Kökeni Etimolojisi


Değerli dostlar “Türk Dil Kurumu Sözlüğü’ne baktım. Kokoreç için Rumca kökenli: ‘Şişe sarılarak kor ateşte kızartılan, kuzu bağırsağından yiyecek’ diye yazıyor Blogger Bolat buna ne diyeceksin?” Derseniz bence yanlış derim, kokoreç Arnavut yemeğidir ve Arnavutça’dır. Blogger Bolat insanı Bayrampaşa'nın medarı iftiharı isli et ve kokoreç'e bayılır!

Peki, Arnavutça’da Kokoreç ne anlama gelir?



Kokoreç Arnavutça’da bağırsak kızartması anlamına gelir. Hakikaten de öyle değil midir? Kokoreç tam bir kebaptır. İyi yapılan bir yerde kokoreç yemek damağınızın şenlenmesine sebep olur. Aslında bir yönüyle de muhacir yemeği olan kokoreç Anadolu mutfağının ve Türk mutfağının zenginleşmesine önemli bir katkı sağlamıştır.

Kokoreç, ekürisi midye dolma olan yiyecek!


O kadar baharatı bilmem neye koysan o da yenir diyorlar! Var mı öyle baharat için icat edilmiş bir yemek? Yok!

Kokoreci bildiğiniz bir yerden yiyeceksiniz. Yanında ne gider blogger Bolat? Kokorecin ekürisi midye dolmadır. Onsuz kokoreç eksiktir, yarımdır! Ben içecek olarak acısız şalgam derim! Siz ayran için, kola için, arpa suyu için orası size kalmış!

Türk halkının kokoreç hissiyatı!



Arnavutçadır, Rumcadır, Yunancadır, Türkçedir fark etmez! Kokoreç İstanbul’un akla gelen en önemli sokak lezzetlerinden biridir. Hatta o kadar önemlidir ki 2009 yılında Avrupa Birliği’ne girince kokoreç yasaklanacak şeklindeki haberlere içerleyen halkımızın hissiyatını sanat dünyamızın koşarak şarkı söyleyen adem evladı Mirkelam şarkısına yansıtmıştır.


Varsın Evropalı sevmesin bizde bir laf vardır bilirsiniz “Eşek hoşaftan ne anlar” diye bilinir. Domuz kanından sucuk çok mu temiz ve sıhhi bilemedim yani! Ben de kokoreç sevmem ben de "Eşek hoşaftan ne anlar" deyimi içinde miyim diyenlere hayır söz meclisten dışarı diyorum! Niyetim, ırkçılık ya da etnik, dini aidiyetleri ayrıştırmak, dışlamak değil.

İstanbul'un kokoreçle ünlenmiş mekanları


En iyi kokoreçler, Nevizade, Beyoğlu, Mercan, Kadıköy, Ortaköy, Bayrampaşa, Şişli gibi yerlerde yapılır.

Gelsin Türk-Arnavut dostluğunun nişanesi kokoreç


Dumanı ve baharatı üstünde bol kekikli, biberli yumuşak ekmek arası kokoreç!
İşte Mirkelam’ın kokoreç şarkısı:

Duman duman bende aşkın
Seni hiç bir zaman unutmayacağım
Eller girdi aramıza
Tadın kalmış dudaklarımda

Nan na na na na na na na na
Birlikteyken ne mutluyuz senle
Sabah öyle akşam ve gece
Buluşalım inat o ellere

Kokoreç ko ko ko ko
Kokoreç ko ko ko ko
Kokoreç sensiz olmaz
Kokoreç ko ko ko ko

Ondan bundan haber aldım
Buluşupta bizi konuşuyorlarmış
Eğer seni bırakırsam
İşin ucunda bolca para varmış

Nan na na na na na na na na
Gider bu laf bir yerlere
Sabah öyle akşam ve gece
Birlikteyiz inat o ellere kokoreç...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı